Pyszne, kruche ciasteczka.:)
Idealne do herbaty lub kawy.
Można je przechowywać do 2 tygodni w zamkniętym pudełeczku.


Składniki:
  • 250 g mąki
  • 150 g chłodnego masła
  • 50 g zmielonych/startych na tarce orzechów makadamia
  • 80 g cukru pudru
  • 2 żółtka
  • 1/2 łyżeczki pasty waniliowej
  • dżem malinowy (użyłam malinowego z lipą)
  • lukier plastyczny/ cukier puder

 Sposób przygotowania:

Przesianą mąkę z masłem siekamy nożem.
Żółtka roztrzepujemy z cukrem i pastą waniliową. Dodajemy do mąki.
Dorzucamy orzechy i wyrabiamy ciasto kruche. Wkładamy do woreczka i umieszczamy w lodówce na min. 1 godzinę.

Następnie ciasto rozwałkowujemy (nie za cienko!) i wycinamy kółeczka. Ja robię to bezpośrednio na papierze do pieczenia, który umieszczam na blasze. Dzięki temu kształt ciasteczek nie deformuje się podczas przenoszenia.

Pieczemy w 180 °C do momentu, aż powierzchnia ciasta przestanie się błyszczeć, a brzegi lekko się zarumienią.

Studzimy na metalowej kratce. Przekładamy chłodne ciastka dżemem i dekorujemy lukrem plastycznym/ cukrem pudrem.

Smacznego! :)

14 komentarzy:

  1. Nie znam orzechów makadamia. Nie spotkałam ich nigdy. Ciasteczka wyglądają ślicznie. Są tak precyzyjnie udekorowane, że aż szkoda je zjeść. Pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudeńka, cudeńka i jeszcze raz cudeńka. Niebo dla podniebienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam makadamia :D a ciasteczka wyszly idealnie *__*

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale super, bardzo mi się podobają :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale super, bardzo mi się podobają :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. jakie piękne wyszły :) kruche ciasteczka z orzechami makadamia i malinami kupuję zazwyczaj w niesamowitych ilościach w subway :D przepyszne są ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, to po prostu małe arcydzieła, a nie ciasteczka, jestem pod olbrzymim wrażeniem:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie wymuskane, po prostu idealne :D Pięknie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają obłędnie ! Jeśli tak samo smakują, to strach pomyśleć, co się może wydarzyć... ;)Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ wygląda elegancko, świetne ciasteczka

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciasteczka wytworne, tylko czy znak nie zastrzeżony? ^^

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasteczka po prostu pierwsza klasa!!!!
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń